Bez kategorii

Na czym polega e-commerce?

Termin może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim współcześnie do czynienia nierzadko. Bo e-commerce to nic innego, jak powszechnie rozumiany handel przez Internet. Najbardziej powszechną jego formą są na pewno sklepy online. To te metody, które sprzyjają nawiązywaniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się współczesne urządzenia, jakim jest smartfon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce kojarzy się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to do końca poprawne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie może odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W licznych przypadkach umowy handlowe zawierane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że kupienie rzeczy i płatność za niego odbywa się drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, ma miejsce w sposób standardowy lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tu zamawia się wyrób, płaci za towar i w ten sam sposób się towar dostaje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, o czym decydują głównie korzyści, jakie powstają z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Ograniczone koszty dla handlujących. Większe możliwości wyboru, kiedy chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też negatywne strony. Nierzadko tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne sprawdzenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego zalicza się też słaby kontakt ze sprzedawcami i często spóźnienia w dostawach. Nawet mimo słabych stron branża e-commerce funkcjonuje bardzo dobrze.

adminr3r

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *